همزمان با هفته پژوهش پژوهشگران و فعالان پژوهشی دانشگاه تفرش تجلیل شدند

پایگاه خبری تفرش:

هم‌زمان با هفته پژوهش طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، پژوهشگران و فعالان پژوهشی دانشگاه تفرش تجلیل شدند.

 خبرگزاری فارس: پژوهشگران و فعالان پژوهشی دانشگاه تفرش تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رئیس دانشگاه تفرش صبح امروز در این مراسم گفت: ترویج و ارتقای فرهنگ پژوهش و تشویق پژوهشگران به تولید علم مهم‌ترین اهداف اجرایی و ملی مورد نظر برای تعیین هفته پژوهش است.

محمد قاسم سحاب افزود: براساس برنامه توسعه استراتژیک پنج ساله و افق دور دانشگاه، یکی از محورهای توسعه دانشگاه تفرش برای قرار گرفتن این دانشگاه در شمار دانشگاه‌های برتر کشور، ایجاد گروه‌های پژوهشی، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف از جمله پژوهشکده پدافند غیر عامل در این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه محیط دانشگاه تفرش محیطی مناسب برای انجام فعالیت‌های پژوهشی است، عنوان داشت: مسیر حرکت آینده دانشگاه تفرش در اولویت قرار دادن امر پژوهش، نگه داشتن آمار دانشجویان در سطح لازم و براساس امکانات موجود دانشگاه و تکیه بیشتر بر توسعه فعالیت‌های پژوهشی است. 

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: پیشبرد پژوهش در کشور نیازمند قرار گرفتن پژوهش در اولویت اساسی و حرکت دانشگاه‌ها از شکل آموزش‌محور به سوی پژوهش‌محور است.

همایون مشکین کلک اضافه کرد: پژوهش نیازمند تزریق بودجه و اعتبارات کافی است که اگر اعتبارات پژوهشی به طور مستقیم به حوزه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها تخصیص یابد، شاهد شکوفایی این حوزه  و حل مشکلات آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برخی از تحقیقات اساتید این دانشگاه شخصی و در راستای اهداف برنامه‌ریزی وزارت علوم نیست، تأکید کرد: تأسیس پژوهشکده در دانشگاه تفرش گامی مؤثر در راستای تشویق استادان به انجام تحقیقات گروهی و حرکت در راستای نیازهای کشور است.

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش، شرکت در پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات داخلی و کشوری گلد‌برگ در اردیبهشت 94، برنامه‌ریزی برای فعا‌ل‌سازی مرکز تحقیقات الکترونیک و راه‌اندازی مرکز آموزش‌های کامپیوتری، بهبود و نوسازی زیرساخت شبکه اطلاع‌رسانی دانشگاه، طراحی و اصلاح وب‌سایت دانشگاه، راه‌اندازی سه آزمایشگاه جدید، گسترش فعالیت‌های مرکز رشد، تصویب 14 پروژه در شورای عرف و اجرای فاز اول در سال جاری و اجرای آیین‌نامه وزارت علوم را از مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه تفرش در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش فارس؛ در این آیین از 10 استاد پژوهشگر و 12 دانشجوی منتخب به عنوان پژوهشگران و فعالان پژوهشی قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 18:10 | نویسنده : میثم اله وردی |